UOKiK zobowiązał operatora do zwrotu podwójnie pobranej opłaty za korzystanie z usług SMS Premium. Urząd nakazał również wprowadzenie zmian systemowych, które zapobiegną takim sytuacjom w przyszłości.

Wprowadzone działania dotyczą osób, którym błędnie została naliczona opłata za korzystanie z usług „Czat towarzyski” i „Subskrypcje Premium MT” z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228. Użytkownicy tych serwisów premium otrzymywali SMS z informacją, że ich skrzynka jest pełna i żeby ją odblokować, należy wysłać SMS pod numer 60228. Wysłanie takiej wiadomości skutkowało tym, że użytkownik aktywował subskrypcję, w ramach której otrzymywał dziennie 1 SMS, co kosztowało 2,46 zł. Operator sieci Plus, firma Polkomtel, nie uznawał reklamacji użytkowników, którzy twierdzili, że nieświadomie aktywowali usługę. Sprawą zajął się UOKiK:

Podczas postępowania zidentyfikowaliśmy nieprawidłowości dotyczące świadczonych przez Polkomtel usług premium. Zastrzeżenia dotyczyły sposobu rozpatrywania reklamacji konsumentów, a także braku efektywnej kontroli nad firmami realizującymi dodatkowe świadczenia – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

W związku z tymi uchybieniami UOKiK postanowił zobowiązać operatora do wypłaty rekompensaty. Oprócz wypłaty pieniędzy dla poszkodowanych konsumentów firma musi wprowadzić procedury, mające na celu lepszą kontrolę nad usługami premium.

Źródło: materiały prasowe UOKiK