Potrzebujesz systemu, który w sprawny i szybki sposób będzie magazynować dane i w razie potrzeby będzie zawsze w gotowości? Chcesz rozwinąć swój sklep albo internetową działalność?
Jeszcze o tym mnie wiesz, ale PIM to program, którego potrzebujesz. Dowiedz się, do czego służy PIM i dlaczego jest tak istotnym elementem w branży e-commerce.
PIM – co to jest?
Skrót PIM pochodzi od Product Information Management, czyli od programu służącego do zarządzania informacją produktową. Jest to oprogramowanie, które powstało po to, aby jak najlepiej i najefektywniej administrować danymi. PIM zajmuje się nadzorowaniem pełnej bazy informacji i danych o produktach, jakie znajdują się w danym sklepie online. Dzięki niemu można gromadzić wszelkie istotne dane i w razie potrzeby ma się je pod ręką, aby nie trzeba było wyszukiwać ich w awaryjnej sytuacji.
PIM w praktyce – jak działa i do czego jest wykorzystywany?
Wszyscy, którzy decydują się na zastosowanie programu PIM, doceniają jego szybkość, bezawaryjność i intuicyjność. PIM świetnie sprawdza się w przypadku branży e-commerce. Umożliwia on stworzenie wielu baz danych, które następnie układają się w różne zestawy skutecznych praktyk i pakietów informacji, zapewniających sprawne zarządzanie informacjami o całym asortymencie znajdującym się w bazie sklepu online. W oprogramowaniu PIM znajdują się dane od samego początku do końca. Oznacza to, że program rejestruje wszystkie dostawy produktów, stan rzeczy w magazynie oraz ich sprzedaż, dzięki temu wszystko działa sprawnie i bez zarzutów.
Co istotne, PIM można bez problemu zintegrować z innymi systemami zawierającymi różne informacje. W ten sposób PIM tworzy ogromne bazy danych, w których wszystkie istotne szczegóły można zdobyć już po kilku kliknięciach. W prosty sposób można gromadzić informacje, administrować je, zmieniać oraz rozszerzać w razie takiej potrzeby. Ważne jest również to, że oprogramowanie PIM zapewnia przekazywanie zdobytych informacji na wielu kanałach, dzięki czemu można bez problemu zmieniać dane na stronach internetowych czy też w różnych katalogach, np. promocyjnych.
PIM w kilku krokach – sposób tworzenia pełnych baz danych
To, jak działa PIM, najlepiej przedstawić w kilku prostych i jasnych krokach. Samo funkcjonowanie systemu jest naprawdę intuicyjne, wystarczy się z nim jedynie wstępnie zapoznać, aby bez problemu odnaleźć się w utworzonej bazie danych. Od czegoś jednak trzeba zacząć. Opisując PIM w kilku prostych krokach, można powiedzieć, że:
- Początkowy etap to zbieranie danych, czyli wszelkich informacji pochodzących ze źródeł zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. W ten sposób tworzona jest istotna baza danych.
- Drugim krokiem jest dokładne ustalenie produktów i informacji. W trakcie tego procesu osoby odpowiedzialne za jakość danych uzupełniają wszelkie dane, klasyfikują produkty oraz dbają o ich odpowiednią lokalizację. To moment, w którym warto ustalać wszelkie opisy, parametry i specyfikacje. Im dokładniej opisany jest dany produkt, tym lepiej będzie on osadzony w bazie PIM.
- Trzeci krok jest już ostatnim. Gdy PIM ma stworzoną bazę, z której może korzystać, bez problemu rozpowszechni dane na wskazane kanały dystrybucyjne. Połączyć go można z aplikacjami mobilnymi, punktami sprzedaży, katalogami internetowymi, platformami e-commerce czy też z innymi miejscami sprzedaży, w których potrzebne są informacje o produktach.
zdj. główne: Negative Space/pexels.com
Bądź pierwszy, który doda komentarz.